Friday, May 21, 2010

MENANTI TARIKH 090610

Sedang aku ngah tido...
tiba2 bunyi messape hp aku brbunyi...
Aku pun membaca message itu dgn separuh sedar...
Hati aku berdetik kencang tatkala membaca message itu...

From Akmar Nabila:
"Result 9hb. sapa fail puan akn call.kolo after 9hb puan xcall. cnsdr u lulus. Also amaran! Tlg jgn sskali pgi tanya psl markah kt lcturer! Dilarang!"

Perasaan aku bercampur baur...
Adakah aku akn dicall atau tidak?
Owh berdebarnya!!
Aku rs mcm nk invisible je smpi bla2
Tp ape pun tarikh itu akn mncul jgk nnti...
Utk mengetahui kptusan sama ada lulus atau sebaliknya...
Di kala ini...
aku hanya mampu utk berdoa dan bertawakal kpd Allah...
Apa yg berlaku sumenya merupakan suratan takdir...
Kita sbgi hamba Allah kena harunginye jgk by hook or by crook...
Dlm doaku...
Aku sntiasa memohon kpdNYA supaya aku dan semua rakanku lulus kesemuanya
dan berjaya di dunia dan akhirat...
Aku memohon kpdNYA, terangkanlah hati ini dgn taufiq dan hidayahMU dan tenangkanlah hati hambaMU ini YA ALLAH. krn tiap kali aku memikirkan tarikh itu hatiku mula resah, gelisah
Hanya berdoa kepadaMU YA ALLAH dan membaca surat cintaMU, SURAH YASIN mampu menangkan hati ini...

Tarikh itu...
merupakan hari lahir mak...
sekiranya aku lulus, ia juga merupakn sebuah hadiah kpd emak...
hdiah yg x mampu utk aku ungkapkn dgn kata2...
tp aku mampu wish je la dngn bg hadiah yg brbalut..hihi

APE PUN...
Aku akn sntiasa doakan yg terbaik utk kita sume...
Supaya kita dpt kongsi kejayaan kita sama2 pd hari itu dan meraikan hari lahir mak...
Amin

No comments:

Post a Comment